A Little Creation From My Little Kitchen....
Image Hosted by FileHive.com
By: baby batriesyia

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 2-Apr-2007 04:54 Email | Share | Bookmark

Ni jeli buat sbb nak menghabiskan stok jagung manis dlm tin yg dah dibuka tp tak habis guna masa buat apam balik ari tu.....so takut expired lak......pk punya pk kita buat ler jeli ni......boleh ler buat penyejuk tekak......



Quote:
Konnyaku Corn Jelly
Source : Lucy

Bahan

15 gm. Konnyaku Jelly
750 ml. air
200 ml. santan
150 gm. gula castor
1 tin cream style sweet corn

Cara penyediaan:

(1) Didihkan air.
(2) Masukkan gula dan jelly ke dalam mangkuk dan gaul rata.
(3) Bila air hampir mendidih, masukkan (2) dan kacau hingga gula hancur.
(4) Masukkan santan dan jagung tin dan kacau hingga sebati.
(5) Tuangkan ke dalam acuan dan sejukkan sebelum dihidangkan.
(6) Chill before serving.


Nina wrote :

Quote:
zura >> alamak....mencabar korang ke???? ish....kita masak seminggu sekali pun tercabar ke???
raqynrafiqin >> ngape lak x reti makan???
myBazaar >> sedap buat makan petang2 ni....
ida isk >> hmmm....sedap kan ida....
roylazim >> hai akak..... bukan ler xpress dr org, saja dah ada stok jagung....sblm dia expired kan....


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net